kvällssnacks

Jag är en riktig liten 'kvällsmumsare'. Jag tycker att det är dagens roligaste 'mål' ;) Kanske eftersom att jag aldrig är hungrig på morgonen, och att jag inte får äta pappas eller mormors middagar här borta. Äter jag en god middag så äts den ute, och det är aldrig fel det heller. Men kvällssnacks är något jag gillar, bara en liten munsbit i kontrast mot middagens tyngre smak och mättnad. Snacks på kvällen ska ätas för att det är kul och smakar gott, inte för att fylla magen liksom. Men det betyder inte vara några onytigga snacks, t.ex. hemma i Malmö kunde jag lätt kränga en påse godis eller popcorn (gaaah jag saknar salta popcorn något extremt) men här får jag hitta andra snacks eftersom att godiset inte passar mig i smaken, eller är löjligt dyrt, och popcorn antingen är sjukt dyra de med, eller så är de redan smetade med caramel (ALLA biopopcorn är caramel popcorn) så jag testar olika saker lite då och då. Ibland hamnar de i bloggen med. Tänkte egentligen skapa en kategori som heter "Ida testar" eller ska jag bara lägga in dem i kategorin mat? Vad tycker ni? Än så länge lägger jag dem i "mat" om ni inte röstar för "Ida testar", ni får bestämma helt enkelt :)

Men i alla fall, dagens snack blev en söt bulle. Bullar hittar ni var som helst i Malaysia, eller i alla fall i Kuala Lumpur. De har sina egna affärer, och jag vet minst 3 olika märken. Det blir som ett slags konditori eller bakeri, fast utan sittplatser. Man köper bullar och går. Där finns så otroligt många olika sorters bullar som är så väldigt olika dem vi oftast är vana vid. Det finns så många olika sorter, söta och 'matiga', och så finns det lite olika variationer under de olika affärnmanen, ofta så har de sina specialare. Men små bullar hittar ni alltid på små snabbköp, eller 7eleven och mataffärer. Vi har ett litet konditori precis nere på området, men också en liten affär, så när vi ändå var inne i affären och köpte vatten så passade vi på att köpa vars en bulle som snacks. Jag tänkte att jag skulle testa på en som skulle smaka jordgubb och choklad, det kan väl inte gå fel :)

Bilder
Förpackningen ser ut så här.


Och så här ser bullen ut, fint prydd med choklad och rosa ränder.


Jag trodde att det var detta som skull vara jordgubssmaken...


...men innuti kan man även hitta fluffig jordgubbsgrädde. Spännande.

Eller så spännade var det kanske inte, om jag ska vara ärlig. Tänk er ett korvbröd med jordgubbsgrädde spritsad genom mitten, och sedan toppad med lite chocklad ovanpå med jordgubbsränder. Ja, choklad är ju gott, jodgubbar lika så, kombinationen brukar ju också vara en vinnare, men just i det här fallet kunde jag ändå inte sluta tänka på att det faktiskt är ett korvbröd jag sitter och äter, när det kommer till bullens smak då. Nej nästa gång får det bli en 'matig' bulle, för de kan ju inte bli fel precis.

Andra snacks jag tryckt i mig förra veckan, och några även innan det, kommer här:

Apollos krispiga, luftiga kex med en gnutta choklad innuti, Akira gillar.


Koalas March, fast jag tycker att det är synd att äta dem när de är såhär söta :)


En glass som smält, stoppats i frysen och stelnat igen, hihi.


Marie kex med mjölk!


Som ska ätas så här så klart, mums.


Corn flakes är något jag äter alldeles för sällan här, och flingor över huvud taget.


Varma dagar svalkar man sig med en kall Barley.


När jag är riktigt sötsugen blir det ananas eller lychee :)


Sesambollarna jag visade innan.


En med lotussmak, en med jordnötssmak, de var heeelt okej.


De gröna chipsen! Haha, nej jag har faktiskt inte ätit dem sedan jag testade dem första gången.
Så goda var de ju inte, men färgen var fin.


Ja det var väl de bilder jag kunde hitta just nu, men mer mat brukar det ju bli i bloggen, no doubt. Men nu ska jag försöka övertala killen att se på film med mig, annars gör jag det själv :p Behöver inte gå till skolan imorgon ju, jobba hemifrån is the shit :) Vi ska sticka till Megamall och köpa lite saker jag behöver inför mitt bokstavsbygge. Sedan får jag börja med det med, tjoho. Men ja, dags för filmmys!

Kommentarer
Postat av: chubbchubbs

Bruna mariekex? Dom ska väl vara gula?

2010-04-19 @ 23:23:44
Postat av: Ida

ja de ska vara gula, men dessa var nåt annat märke. men de kallades fortfarande för marie kex och smakade som dem me, fast de var lite hårdare bara :p

2010-04-22 @ 18:08:44
URL: http://eedasaurus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0