PC fair 2010

Hej kära bloggläsare, nu hade jag tänkt dela med mig av min dag, mer spännande än så blir det tyvärr inte just nu :)
Var ju på PC mässan med Akira, där vi kollade efter en Wacom tablet, eller graphic tablet, som han vill använda med sina designs, eftersom att det ska underlätta och göra hela processen snabbare, och då kan han sänka priset på dina illustrationer, vilket resulterar i fler kunder. Smart val, och jag lyckades intala honom att ej köpa det super hi-tech nya märket, eftersom att det är första gången han köper, och har aldrig testat innan. Så nu blir det en billigare, men absolut lika bra variant :)

Typiskt nog hittade vi inte Asashi båset de skulle finnas vid, och tjejen på informationen hade ingen aning var heller (bra jobbat) så han får köpa det genom sitt forum istället. Men dagen var inte helt bortkastad eftersom att jag fick köpt en ny mus för 20 kr, orange och fin :) Min andra har jag tappat i golvet ett antal gånger, och den hänger inte alltid med haha. Och sedan så gick vi ju på bio och så KICK ASS som var så sjukt mycket bättre än vad jag förväntat! Trodde den skulle vara småtramsig komedi som den var i början, men helt plötsligt ändrades stilen och blev en riktig actionrulle men lyckades ändå behålla humorn, men häftiga fight scenes och mycket mer brutal än förväntat. Det gillas :)
Och ja, lite bilder fick jag ju med från dagen. Lite roligare än att läsa mit svammel mitt i natten kanske, så här kommer de.

PC Fair och mat (som vanligt)

Vi började så klart dagen med mat :) Blev en god pasta inne på KLCC.
Jag valde skaldjur i krämig sås, sjukt goda räkor, äntligen räkor som
serveras utan skal!


Akira valde en kycklingvariant, god den med.


Om nom nom nom!


Sedan blev det mässa! Så här stylish är mässhallen i Kuala Lumpur.


Och full med folk så klart. Men enorm mässa i alla fall, finns typ 5 olika avdelningar, och
varje rum är alldeles enormt och proppfullt med både folk, bås och massor av säljare
som ville att ma skulle plocka på sig just deras flyer. Och gärna köpa något så klart.


Och de hade verkligen ALLT. Datorer, kameror, högtalare, USB och pen drives, TV, skärmar,
laptops, telefoner, bredband, laptopväskor, laptoskins, hörlurar, 'möss' haha, ja osv osv.

Exempel på det:

Högtalare.


Fler högtalare, japp varje märke fanns och hade sina egna bås. Ibland ett flertal sådana.


Webcam kunde köpas, och testas så klart. Tittut!


Suddig, yes, men här shoppade i alla fall jag.


En annan våning såg ut så här. Väldigt messy tyckte jag, och trångt var det, så där ville vi
inte stanna lika länge. Fast vi tod en runda i alla fall, från vägg till vägg som var längre än
vi förväntat oss haha.


FULLT med fyndare.


Och lika många säljare som ville ge flyers, som flickan i mitten. Fast ibland var de inte säljare,
utan många företag hyr en vacker amoi (kinesisk tjej) som har en liten tajt outfit på sig och
står och ler och ser söt ut framför kameran. De är ju också en attraktion i sig på en mässa
full med datanödar haha. Kamerorna kom fram om man säger så :p

Exempel på dem:

Ett litet exempel på killar redo med sina kameror, dock var där massor som inte kom med på bild.


Tjejerna, som troligtvis inte jobbar på Sonic då, haha.


Samma tjejer, smått uttråkade?


Fast oftast poserar de för kamerorna, ungefär såhär :)
Tyckte att robot-mannen i bakgrunden var tuff, och ja där var en man innuti,
och ibland rörde han till och med på sig, lite stelt dock.
Men ja man kan väl jämföra tjejerna med dem vi brukar hitta på bilmässor
och liknande. Fast här ser man dem oftare på 'nördmässor' :p


Efter någon timme eller två så blev vi ganska nöjda, jag försökte hitta
ballonger att ta hem, men jag misslyckades. Fick i alla fall en bild på en
tjej som lyckats hitta hela två, så det får väl duga :|


Däremot fick vi massvis med flyers, som Akira arkiverade så nogrannt och försiktigt. Not.


Sedan blev det mer mat efter en runda på Pavillion där jag hittade ett par
jeans för 150 kr (!!) fast jag var fortfarande mätt, så jag körde på snacks.
En thailändsk Longan-soppa (typ som lyckee) och 2
You tiao (Akira fick 1)
som smakar typ som friterat bröd, och så två sesambollar, en med Lotus,
en med jordnötsmör (köpte till Akira men glömde att han inte kan äta sesam)
som jag tog hem oxh ska testa imorgon istället :) Akira åt en Kway Teow.


Sedan blev det filmdags! Haha, var tvungen att ta denna, tyckte att likheten var slående :D


Sedan stack vi hem och kollade igenom några av alla flyers vi fått.


Och nu använder jag min nya mus. Alla husdjur ska ju ha ett namn så jag kallar honom Pablo.
Inspirerat av pappas namnval åt broderns tvillingar som han tyckte skulle heta Pedro och Pablo,
men jag tror tyvärr inte att förslaget kommer att gå igenom. Jag gillar det i alla fall, Pablo var ju
min absoluta favoritpingvin när jag var liten. Slog Pingu med hästlängder.

Så nu har även ni fått vara med på PC mässan i Kuala Lumpur 2010, en av världens största. Det stod just världens största på skylten, vilket verkar troligt eftersom att den var så enorm, men jag gissar på att Japan har nåt ännu värre som de brukar. Men men, nu får jag avlägsna mig för nu är klockan mycket. Men imorgon ska ni få en update om veckans läxor och så, kuuuuuul!

Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0