lördagsmat á la Ida

Jaja, att man blir äldre ska väl bara firas och inget annat, och därför har jag firat med att bjuda pojken på middag. Jag som inte kan laga mat, ha! Men visst gick det bra, blev en mycket enkel middag utan sallad, eftersom det hade vi så klart glömt att handla hem, och de säljer det inte där nere heller. Och jag är inte den som åker taxi för att handla, haha. Så den blev en enkel middag á la ostiga bönor, potatismos och stekt ägg. Allt gjort av mig :) Eller nej, Akira fick faktiskt steka sitt egna ägg eftersom att han är så kräsen med det. Men resten i alla fall :) Sedan satt vi och avnjöt maten framör Kommissarie Gadget (Inspector Gadget), och senare Karl Alfred (Popeye). Lördagsmys för hela slanten :)

Bilder på... MAT!

Koka potäter :)


Och så sköna bönor, dessa med en gnutta ostsmak, mums.


Schteeeker ägg.


Mosa och blanda, mush mush mush.


Färdigt! Ja det var minsann lätt och snabbt.


Kanske inte världens vackraste vy, men gott var det :) Det var så länge sedan jag åt bönor,
och jag saknade det faktiskt.


Akira var lite mer artistisk i sin upplägging :p


Gadget på malaysiska, utan text. Najs ju.


Popeye däremot var helt på engelska, originalinspelning med = nostalgi :D

Ja det blev en lite enkel västerländsk måltid, men det kan jag allt sakna ibland :) Just nu sitter vi och tittar på 'the tester' som handlar om ett gäng nördar som ska tävla om att bli playstations nästa testperson, alltså den som sitter och testar spelen och säger vad de tycker långt innan spelen släpps. Ja det är ett jobb det :p Perfekt för nördar som oss. Nu ska jag dock försöka återgå till läxor samtidigt, huhu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0