fredagsmys och doraemon

Nej nu har jag glömt att skriva i bloggen igen.
Dåligt Ida, så mycket har jag trots allt inte haft i skolan än, haha, bara varit en seg vecka tror jag.
Men jag upprepar, jag älskar att ha tidig helg, att kunna sova länge på en fredag och att det bara är jag och Akira.
Just nu ligger han och skrattar åt Doraemon, om ni vet vad det är? Ett otroligt populärt barnprogram i Asien i alla fall, kommer från Japan, och jag ser fler Doraemon figurer här och i Indonesien än vad jag ser Hello Kitty. Men jag hade ingen aning om vad Doraemon var innan jag fick indonesiska vänner för första gången.
Det andlar om Nobuta och Doraemons många äventyr, Nobuta är en vanlig kille och Doraemon är en tjock blå robot-katt, som kan få plats med precis allt i sin magiska ficka. Därför brukar Akira kalla mig Doraemon pga att jag brukar lyckas få plats med huuuur mycket som helst i min väska. Så när jag drar fram den så säger han att här kommer Doraemon med sina magiska fickor, haha. Aja, den får man väl ta.

Nu ska jag gå och duscha och efter det får jag försöka blogga lite bättre idag :)



Vilken utsökt och inte alls slarvig bild jag tog nyss. Visar doraemon och gänget i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0