Mat, mat, pa take-away fat ;)

Nej men? Det var ju lite mindre an ett dygn jag satt har och skrev senast! Ska detta borja bli en val uppdaterad blogg igen eller? Verkar sa :)

Nu har jag snott en liten photoshopstund vid Akiras dator, sa nu blir det lite bilder :D Tankte borja med dem jag berattade i forra inlagget, all traditionell mat pa ramadan-marknaden, som jag kallar det. Fargglatt och spannade :)

PS! nu har jag borjat lagga upp full storlek eftersom manga kanske inte tanker pa att klicka pa miniatyrerna for att se full storlek, och darfor missar detaljer osv. Och sa laddar det sa hemskt ibland nar man klickar pa dem. NI far saga till om ni tyckte miniatyrerna var battre, eftersom full storlek tar mycket storre plats i inlaggen.
I vilket fall som helst, ENJOY! :)

Har borjar marknaden, dar talten gar i en fin rod farg :)
Och har kan man hitta nastan vad som helst, mat, godis, bakelser, frukt, dryck. ja ni far sjalva se.






Blatt ris och och lite falthons nagon? Eller varfor inte ett gang kokosnotter, kuih (malaysika godsaker), soya mjolk, kokosdryck, cincau, satay osv osv. Du kan alltsa hitta en hel del rolign mat har, och jag langtar redan tills nasta gang. Men att sta och ata ratt framfor standen bland en massa hungriga malaysier som bara vantar pa att fa ata nan timmar senare ar inte en bra ide. Nu later det som att jag har gjort det, men det har jag alltsa inte, bara ett tips :P

I nasta inlagg tankte jag lagga upp lite bilder av min egna matlagning :D Eftersom att jag nu testar pa vegetarianlivet sa blir det lite svart att hitta bra mat ute, eftersom Malaysia handlar mest om ris, kyckling, kott och en liten nypa gronsaker. Sa nu blir Ida kock framfor gasspisen :D Tankte visa nagra av mina favoritratter har hemma, for your information :)

MEN det blir nasta gang, for nu maste Akira jobba = inget mer photoshop for mig hehe.
Ni far ha det sa bra sa ses vi forhoppningsvis snart igen :) Eller hors. Eller ja, ni vet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0