Marknad, igen

Som sagt sa hade vi varit pa annu en Ramadanmarknad, den har gangen narmre vart condominium.
Sa pa vag mot tesco tog vi oss en liten tur vid aven den har marknaden,
och den har gangen handlade vi till och med :)


Bilder :)


Marknaaaad, marknaaaad. En ganska lang sadan faktiskt, men det ser man inte har :)


Mmmmm, malaysiskt gottis, det mesta innehaller kaya, kokos eller pandan.
Fast till hoger ar det lite mer matigt, som curry puffs och varrullar.



Kinesisk tofu-fa (eller douhuha, uttalas tofu-fa), vilket ar mjuk mjuk tofu, nastan lite pudding-aktigt.
Fast den har ar pa indonesiskt vis sa den goda tofun badar i en sot blandning av palm sugar syrup
(palmsockersirap? haha, hoppas ni forstar anda), smaksatt med pandanblad och ingefara.
Serveras varm :) Lang beskrivning eftersom att jag rakar tycka att det ar smaskens, haha.



Kuih Pelita, som jag inte hittat nan beskrivning utav, bortsett fran att den fatt sitt namn
efter en lampa man anvander under hari raya, att den smakar kokos, och kanske pandan?
Den ar i alla fall gron i botten sa det borde vara pandan. Mycket god den med :)



Blev ingen Martabak for mig idag, kott innuti en pannkaka typ, ates med chili.


Kokosdryck med kokosbitar i. Pa marknaderna kan du hitta vilken dryck som helst nastan,
borstett fran de du brukar dricka haha. Alltsa, ingen coca cola eller apelsinjuice.



Eller lite krysantemumdryck? Tror jag att det ar? haha.


Yam finns alltid tillgangligt, min favoritfarg med, mums :)


Och ja aven drycken smaksatts med sockerror, dar man gor av med resterna pa det har sattet.


Shopppppppiiiiiiiinnnnng! Fich handlat en massa, och under en svensk tjuga minsann!


Blev kokosdryck, nyttigt varre haha.


Kuih pelita, fem for en svensk femma.


Vegetariska varrullar tackta med chili, supergoda kan jag saga, favorit.


Och sa tofu-fa sa klart, som ska atas varm, vilket jag gjorde i morse, hehe.
Mycket godare an jag trott, inte alls sa dar laskigt sot, utan alldeles perfekt.



Och sa har sag omradet ut, for er som ville de medelklassens Kuala Lumpur.
Allt handlar inte om lyx och dyra bilar, men jag kan tycka det ser mysigt ut anda.

Ja men dar hade ni det, och jag har massor med laxa, sa pusshaj for den har gangen!

Och nu regnar det igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0