Canopy och hiking

Illa illa illa Ida, jag upptackte precis att jag aldrig lade upp bilder har fran varken Batu Cave, Bon Odori eller mitt Canopy adventure ;o Nu ar jag mycket besviken pa migsjalv och har darfor spenderat formiddagen med att redigera Canopy bilderna, och hela eftermiddagen med att ladda upp dem eftersom mitt kara internet kant sig mer bekvamt med snigelfart idag :| Fast med all ratt sakert, det ar ju faktiskt helg. Bon Odori och Batu Cave ar redan upplagda pa Facebook, men de ska dock hamna har med senare.
Sa detta var da Canopy walk en bit utanfor KL, eller om det raknas som KL, med Akiras foraldrars vanner, herr och fru Osawa fran Japan. Hurtigt par minsann, som nog testade pa varenda Canopy walk i Malaysia under sitt 2 veckors langa besok har. Sa onsdagen den 24/6-09 passade jag pa att testa hela den har Canopy-grejen, sa har man gjort det med.
Men ja, dags for er att kika lite narmre pa mitt aventyr i djungeln ;)


Fina bilder, lite mindre fint om man ar hojdradd kanske?



Pa vag mot Canopyn.


Ja har borjade hela kalaset, Canopy Walkway 500m tog jag ganska bokstavligt,
men jag gissar snarare pa en halv mil, minst. I uppforsbacke. I converse. Och jeans.
Eftersom att jag inte hade en aning om att dagen innefattade hiking. Grattis.


Men ja, det var bara att folja japanerna, go go go tills svetten rinner ;)


Antligen efter en evighet av traskandes sa kom vi fram till Canopy-stugan.


Dar fanns det karta over Canopyn och omradet...
(passade pa att fota ifall vi gick vilse)


...och aven vilka djur man kunde se. Jag sag minsann en apa, det gjorde ingen annan.
Typiskt mig, jag och apor alltsa. Fick ingen bild, det var en kvick rackare :|



Ja hej och ha, tur att man bara ar lite hojdradd istallet for jattemycket, haha.


Det ar en lang bit att ga, sa far man svindel blir det kaos.


Japanerna tog taten direkt, man fick endast ga en och en med tre plankors mellanrum.
Kanns ju sa sakert.


Och sedan den valdigt hojdradde Akira som inte vagade ga sist, sa det fick jag gora.


Hej och ha, gar ju ganska bra om man inte tittar ner. Vilket jag trots det gjorde ganska ofta.
Syns inte ens har hur hogt det var :(


Hejda sakerheten och skyddet i stugan, nu far man vingla vidare pa egen hand.


Och det ar ju en bra bit att ta sig fram i snigelfart.



Men japanerna ar modiga sa det ar bara att folja efter.


Akira var kvick han med.


Jag njot mest av utsikten bara.





Och sa fort man kommer till en liten koja dar man kan stanna och vila eller nat,
sa far man ju passa pa as posera lite sjalv med.


For att sedan fortsatta.


Sa har sag bygget ut for ovrigt. Rep och plankor.


Och sa har, hemmagjorda broar byggda utav stege + rep.


Kanns ju sakert...


Men som tur var var vi nara slutet pa Canopyn nar jag borjade tanka pa sakerhet och sant,
sa det var bara att skynda vidare.


Forbi en mysig liten koja.


Och sa in i sista stugan och ner pa akta mark. Haleluja.


Sa det var det, alldeles i tid for lunch.


Men vi gick sa klart vilse pa vag mot det malaysiska te-huset,
men hade tur da en kinesisk powerwalkare var snall nog att visa vagen.


PA vagen sag vi helt enorma myror. ENORMA! Stor som en tumme ju!


Och ett krulligt trad.


Knottriga vaxter.


Ett antal sadana ingefarsvaxter.


Och sa slutligen ett haftigt randigt trad.


Sedan hitade vi det traditionella te-huset, mysigt i malaysisk anda.


Och lika mysigt innuti med minsann.



Och dar passade jag pa att ata upp allt det jag precis gatt av mig,
med hjalp av en stor tallrik nasi lemak, och te saklart.


Och sedan smygfotade jag en brollopsfotografering, och sen bar det hemat igen.

Trott och sliten, minst sagt.
Hiking i jeans och converse, ett antal timmar, Canopy, ca 20 minuter sakert.
Men jag maste erkanna att det var vart det trots allt :)



Japp, det var det da, nu har det minsann blivit bilder for hela slanten, hoppas alla ar glada, for det ar minsann jag :)
Ok, nu ska jag avnjuta min lata lordagskvall, middagsdags nu mums :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag är jätteglad :D Tack för alla fina bilder. Såg väldigt läskigt ut, speciellt myrorna :(

2009-09-26 @ 20:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0