Grafisk Design, forsta lektionen

Ja da hade man haft sin forsta lektion i Grafisk Design, och det kandes helt okej :)
Lararen, eller min lecturer, heter Lucas (men det var ocksa det anda han hade gemensamt med min bror) och ar i 25-30 ars aldern kanske, klar sig lite roligt och har axellangt fjongit har. Ja alltsa att det fjongar ut lite i topparna, ser roligt ut i alla fall.
Han verkar hur bra som helst, har jobbat med ganska stora foretag, som t ex adidas, och det ar typ andra gangen han undervisar nagonsing sa han verkar ganska blyg.
Forsta lektionen rullade pa ur bra som helst, vi tittade pa en massa olika sorters design och inriktningar (typ slideshow pa 416 bilder), och kikade lite i hans portfolio sedan tidigare. Och sa fick vi var forsta hemuppgift, att samla ihop 20 designs vi tycker ar intressanta och skriva vara tankar runt dem vi valt.

Sa vad ar problemet?
Lucas ar kines, och NEJ problemet ar inte att Lucas kommer fran Kina.
Problemet ar hans engelska uttal som typ later som kinesiska om man inte visste att det var engelska han pratade.
Jag fick fraga Nicole hur manga ganger som helst "vad sa han, vad sa han?" (ja pa engelska da) och hon svarade gang pa gang att hon inte horde det heller. Man tar ju for givet att de kinesiska eleverna ska forsta, men icke.
Jag hoppas pa att det var dagens nervositet som gjorde det varre, annars kommer vi nog alla trottna pa att saga what what what. Hoppas hoppas. Men ja, annars var det bra :)

Imorgon ar jag ledig, da blir det gymmet igen, och sedan ar det full dag pa torsdag 09.00 - 18.00 med Design Investigation och 3D design, och det ska ocksa bli himla spannande.

Nu ar det dags for 'Shallow Hal', som alltsa ar 'Min Stora Karlek' med Jack Black :)
(svart att valja mellan den och Jack Blacks 'Nacho Libre' som visas samtidigt, men den laddades precis ner sa da blir det 'Shallow Hal' istallet)
Dags for onsdagsmyyyyyyys<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0