Ida goes VC 2.1

Jahapp, nu ar man da officiellt en tva.punkt.ettare fran och med idag.
Blev en kort visit pa skolan da man upptackte att det inte var meningen att vi skulle komma alls idag, och det hade ju varit trevligt att veta tidigare sa hade man sluppit sammanlagt 45 minuter i bilen fram och tillbaka.
Men jag fick i alla fall avnjuta en god teh tarik med klassisarna ute pa skolgarden, om man fortfarande kallar det en skolgard nar man gar pa college?
Men jag har i vilket fall som helst summerat dagens nya intryck med en plus-och-minus-lista :)

Borjar med minus, for det brukar ju alltid vara minst kul...

MINUS
- Ja 45 minuter hade jag hellre spenderat pa annat vis.
- Var supertaggad infor lektion, blev inte av det nej.
- Har alltsa inte tankt pa att nytt folk = nya framlingar = bli utstirrad som en apa i bur IGEN om man ar en svensk Ida pa ett litet internationellt college i Malaysia (mest internationella asiater da, inte hela varlden som jag trodde).
- En kille i min klass blev underkand i Color for Designers, och nu ar jag jattenervos infor mitt resultat.
- OH NEJ vi ska ha den kinesiske surpuppan som larare igen TROTS att han sa att vi inte skulle det :(
- Ingen mer Rendering for Visual Communication = slut pa skissandet.
- Full dag pa torsdagar, 09.00 - 18.00 kommer att bli tufft da ett av amnena ar 3D, huj huj...
- Fler kostnader for skolmaterial?

Ja mer minus an sa har jag inte, och tur ar ju det :) Har kommer plus!

PLUS
+ Ny titel, Ida gar fran VC 1.1 till 2.1, och visst later man lite mer erfaren bara av det lilla skuttet? ;)
+ Nya elever, nya klasskamrater i vissa lektioner, nya vanner? (inte for att jag trottnat pa de jag har, men kul anda.)
+ Priset for Teh Tarik ar detsamma :)
+ Nya amnen, nya uppgifter, nya larare = spannande.
+ Alla lektioner halls i min favoritbyggnad, "A" dar det finns mac-rum, pc-rum och alla konstverk att glo pa.
+ OCH narmre till kafeterian, hehe.
+ ANTLIGEN dags for Grafisk Design :D sooooom jag haaaar laaaangtaaaaat!
+ Dags att dra med sig sin svindyra MacBookPro till skolan, det var ju pa tiden.
+ Sag en ny "whitey" pa orienteringen, nu kan nu ju glo pa honom ett tag ;)
+ Bara 11 veckor tills jag aker hem och halsar pa i Sverige igen :D YUPP YUPP!

PLUS = 9, MINUS = 8,
ja men vad bra, da haller vi dar :)
Nu nar det anda ar dags for middag, tofu och en massa gronsaker pa menyn, mums! Da kan jag ta igen for allt kott jag lyckats fa i mig i dag.
Vegetarian pa 80% var det ja, jupp jupp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0