design investigation and culture = <3

Nu blev det ett alldeles för långt avstånd mellan inläggen igen :|
Har allså varit helt upptagen med skolarbeten och allt annat som har med skolan att göra.

Men nu har jag alltså lite tid över :)

Ringde Lulle idag, skitroligt att höra hans röst och prata på tills min credit tog slut, trots att han hade bråttom att komma till jobb. Ush vad jag längtar hem, MEN mindre än 2 månader kvar nu :D

Tänkte berätta om en av den nya terminens lektioner, som är men nya favorit, helt fantastisk :) Har aldrig sett fram emot att gå till skolan så mycket förr, någonsin.
Den heter alltså 'Design investigation and culture' och jag har nog nämnt lite om den innan. 4 timmar varje måndag, som jag trodde skulle bli en riktig pina har alltså nu blivit veckans höjdpunkt!
Det enda jag visste om lektionen var att det skulle vara en massa plugg och test, vilket är delvis rätt, men också en massa roliga projekt. Hemsk hemskt roliga :D

Och det bästa: varje projekt är en tävling. Riktiga tävlingar. Stora tävlingar. Tävlingar fulla med chanser att visa upp sig och sina designs. Jag tror att jag har lättare att göra bra ifrån mig med den vetskapen :)
(de som känner mig rätt bra vet att jag kan vara ganska tävlingsinriktad när det gäller :P)

De projekt jag känner till än så länge är bl.a. de 2 vi redan börjat på (deadline nästa vecka, ujuj) där det ena hålls utav '2K by Gingham' (http://www.2ktshirts.com/) där man ska skapa en t-shirt design som visar vilken sorts musik som inspirerar dig. Man kan vinna pengar och presentkort på ganska stora summor, plus att din t-shirt kommer att säljas i the U S and A :D Fedt, fedt! Visar nästa vecka när jag är klar :)

Den andra uppgiften är en design för 'Momiji Dolls' (http://lovemomiji.com/) där man ska designa kläder och frisyr o.s.v på en söt liten docka. Om man sedan vinner så ska man, plus 9 andra vinnare, representera sin design i inte mindre än Los Angeles själv. Men det vågar jag inte ens tänka på, för så bra är inte mina designs :| Läraren, Daffee, bestämde sig för att alla vi i klassen endast fick göra en design baserad på vår egna kultur dels p.g.a..
1. att vi just nu pratat om just det, kultur, och hur det visar sig i mode och design.
2. att helt enkelt göra livet svårare för en :P

Så jag fick alltså skissa ner 3 Momiji designer under lektionen, och sedan fick Daffee välja vilken man ska jobba vidare på för att slutligen lämna in den nästa vecka. Men i mitt fall så valde Daffee min traditionella midsommarklädsel, men resten av klassen insisterade på min gulliga vikingdesign. Så jag ska alltså skapa 2 momiji dockor, vilket betyder mer jobb, men också större chans att gå vidare, yay.

De kommande projekten/tävlingarna kommer att vara Levi's och Puma, men så långt orkar jag inte tänka just nu haha.
BACK TO WORK!

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0