Adoh, aj

Ont ont ont, skulle precis böja mig ner för att plocka upp min laddare till Macen, och självklart ska klantfisen Ida slå i något som vanligt :(
Adamsäpplet blev det den här gången (don't ask how) och halsen blev genast alldeles varm och gör lite ont med :(
Och ja, jag är en tjej, och man kan visst kalla det för adamsäpple (googlade nämligen eftersom jag inte riktigt visste om man kunde kalla det för det när det gäller tjejer med).

Adamsäpplet är en synlig utbuktning på halsen som orsakas av en tydligt framträdande främre del av struphuvudet. Under puberteten växer struphuvudet till hos både kvinnor och män (se målbrottet) och adamsäpplet blir tydligare. Eftersom struphuvudet växer till mest hos män är adamsäpplet associerat till att vara en manlig företeelse, men utbuktningen syns även på en del kvinnor.

Så var det med det, wikipedia är en giltlig källa om ni frågar mig :)

Men jag slog mig inte jätteilla i alla fall, läste att "ett mycket hårt slag, på adamsäpplet kan leda till döden genom kvävning om man inte får snabb medicinsk hjälp". Nu var det ju inte så illa men jag tycker dock att jag kan få gnälla av mig lite ändå, det kan man få vara värd ibland.

Vad man också kan vara värd är en riktigt god teh tarik, vilket jag tröstdricker nu. Är på min andra redan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0