Slo: vecka, igen

Jaha, internetet a:r vad det a:r fo:r tillfa:llet, och mobilna:tverket har varit a:nnu va:rre. Nu funkar det bra i alla fall, och internetet funkar a:ven det, bara lite slo:are a:n det ska. Fa*r passa pa* att skriva lite i alla fall.

Blev lite besviken na:r jag uppta:ckt att jag inte tagit sa* ma*nga bilder som jag trott, men jag har heller inte hittat pa*n sa* hemskt mycket. Stack till the Curve tidigare i veckan bara fo:r att kolla runt, blev ett litet beso:k pa* IKEA igen fo:r att shoppa loss de presentkort vi fa*tt na:r vi handlat sist. Sedan a*t pa* Waroeng Penyet, restaurangen vi firade min fo:delsedag pa*. Blev Lele Penyet den ha:r ga*ngen, tillplattad catfish :) Tusen ga*nger godare a:n det ser ut kan jag intyga om.



I torsdags for vi till Carrefour och fixade allt elektroniskt och ko:ksredskap och sa*nt, och efter det blev det Hartamas med Akira och hans pappa, vilket var va:ldigt la:nge sedan sist. Blev lite satay och Teh Tarik. Tidigare under dagen hade jag och Akira a*kt till Putrajaya, "den nya staden". Inte sa* gammal precis, grundades 1995 na:r regeringen flyttade ut fra*n KL, sa* nu ska Putrajaya vara en slags administrativ huvudstad i Malaysia. Va:ldigt olikt KL, ba*de utseendema:ssigt och funktion, inte sa* hemskt mycket underha*llning precis. Men det var roligt att se, sedan fick jag a*ka riktigt ta*g fo:r fo:rsta ga*ngen ista:llet fo:r monorail, vilket var en upplevelse i sig med ba*de halvlyxiga sa:ten och tv-ska:rmar o:verallt. Fin-fint :) Senare pa* kva:llen for vi till Carrefour och fixade allt elektroniskt och ko:ksredskap och sa*nt, och efter det blev det Hartamas med Akira och hans pappa, vilket var va:ldigt la:nge sedan sist. Blev lite Beef Satay och Teh Tarik.



Och sa* iga*r, fredag, kom Jaka och umgicks, blev pizza, film och tv-spel, myyyys. Idag har jag inga speciella planer, fa*r se vad vi hittar pa* :)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

I love dina matbilder :D Kan du inte skicka hem lite mat? heheh

2009-06-10 @ 19:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0