Ida mitt i veckan

Iga*r fyllde min ka:ra bror a*r, grattis grattis din todde! :) Kan avslo:ja redan nu att jag inte ko:pt na*got till din nya la:genhet, utan snarare underha*llning i form av en liten handgjord tra:groda som man ha*ller i bakbenen och sedan drar en pinne o:ver ryggen sa* att den la*ter PRECIS som en riktig groda! Om man go:r det ra:tt da*, du fa*r o:va :) (Anledningen att jag kan skriva detta i bloggen a:r fo:r att jag redan avslo:jat detta fo:r ja:ttela:nge sedan, annars a:r man lite utav en partypooper na:r man avslo:jar sa*nt i en blogg). Kanske ko:per na*t annat till dig med som jag inte ta:nker bera:tta, men denna var min favorit i alla fall :D *Krrrrk krrrrrk*


(Grattis Lulle, lol :P)

Annars da*, ga*rdagen blev en liten mysdag pa* KLCC och Pavillion med Subway och bio, Angels and Demons. Blev lite turistb ilder vid KLCC och sedan traskade vi runt lite i staden. Efter det fick jag hja:lpa Akira med sina designer, fra*n att ha haft i princip 2 designer pa* 2 veckor sa* har nu plo:tsligt hur ma*nga band som helst ho:rt av sig efter t-shirt designs. Sa* ista:llet fo:r att beho:va tacka nej till ma*nga av dem har jag sta:llt upp :) Ida som grafisk designer, la*ter inte helt fel haha. Har la:rt mig hur mycket som helst nu under tva* dagar na:r det kommer till att fa:rgla:gga och anva:nda Adobe Illustrator, vilker jag a:nda* beho:ver kunna anva:nda i skolan senare. Sa* va:ldigt bra att fa* o:va lite nu fo:r min del. Min uppgift blev en T-shirt design fo:r ett hardcore band fra*n Nya Zeeland, "Ourfallen". De ville ha armar som go:r hardcore pose, fast de skulle tillho:ra en zombie, haha. Big challange fo:r mig som brukar rita lite "vackrare" bilder. Men jag antog utmaningen och det resulterade i att ga*rdagen gick a*t att skissa, skissa och skissa. Bandets merch-ansvarig var o:verlycklig na:r han fick se skissen, och det betyder klartecken fo:r outline och fa:rgla:gga, vilket jag hann med idag. Resultatet hittar ni nedan, steg fo:r steg. Inte sortens bild som fa*r ens mamma att gra*ta av stolthet, men sedan var det ju inte min id'e heller, trots att jag tyckte den blev sjukt mycket coolare a:n jag fo:rva:ntat mig, speciellt efter att fa* ha lekt med fa:rgerna lite. Bra att o:va det med, ta direktiv av andra, oavsett om du a:r intresserad av det som ska designas eller inte, och a:nda* go:ra det bra.


(1. KLCC, 2. Jag ser va:ldigt scary ut, 3. Ida @ KLCC, 4. Akira @ KLCC)


(1, 2. Valstatyer som imponerade pa* mig, KLCC park, 3. Akira, KLCC park)


(1. Eldig kille vid BB Plaza, 2. Veggie Delight, min nya favorit, 3 &4. So:t bil inne pa* Pavillion)

Ourfallen t-shirt design


Steg 1. Skissa, visa bandet eller ansvarig
Steg 2, Outline, scanna in och...
Steg 3. Fa:rgla:gg, la:gg pa* logon. Done :)


Sa* ja, nu har den skickats till bandets merch-ansvarig, och fa*r va:l ho:ra deras respons imorgon. Och sa* bad Akira om vi kunde fa* ett expemplar sedan na:r de tryckts upp (han ka:nner killen sedan innan) och i sa* fall kan jag ha den som bevis fo:r min fo:rsta professionella t-shirt design :D Fick fin-fin respons fra*n ba*de merch-killen sa* jag ka:nner mig ganska stolt fo:r tillfa:llet, vilket a:r anledningen att den hamnar pa* bloggen da*, haha.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är ju asgrym! :D

2009-05-28 @ 15:53:22
Postat av: Ellinor

Shit vad coolt det blev :D Hoppas du är nöjd :D

2009-06-10 @ 19:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0