Mer mat och musik i helgen

Na: nu blev det ju ett tag sedan jag skrev senast, sa* nu har det i alla fall ha:nt lite intressanta saker.

Torsdagen, na:r jag satt ha:r senast, var vi lite uttra*kade sa* vi besta:mde oss fo:r att sticka till 1 Utama och se 'Knowing' som kom ut samma dag ha:r. Men eftersom 1 Utama ligger lite la:ngre bort, och jag spenderar lite mycket pengar pa* taxi (billigt billigt, men a:nda*) sa* tyckte Akira att vi skulle la*na hans mammas bil och ko:ra dit. Bara det att han inte har ko:rkort. Alltsa* slutade det med att jag helt plo:tsligt skulle bege mig ut i vilda va:nstertrafiken. Nervo:s? Nej, inte alls efter att fa* ho:ra om hur folk ko:r ha:r, och hur dyra bilarna a:r och hur heldragna linjer och hastighetsbregra:nsningar knappt ga:ller, de a:r mer "riktlinjer..." Sa* jo, jag var nervo:s. Valdigt nervo:s. Men, ack den som ger sig, visade sig att det bara a:r att ta:nka lite spegelvan:t sa* ga*r det minsann, gick faktiskt mycket mycket ba:ttre a:n jag fo:rva:ntat mig. Till och med Akira tyckte det, klagade bara pa* de saker mamma redan klagar pa*, sa* det ka:nns som jag redan kommit in i det a:nda*.

Fo:re 1 Utama stack vi till Solaris, ett lite fancy omra*de med ma*nga rika 'bule', eller 'whiteys', fo:r att handla lite pa* supermarket. Gick en runda da:r, men allt var ju redan sta:ngt utom restaurangerna, sa* vi fa*r sticka dit igen senare. 1 Utama var o:ppet i alla fall. Filmen var helt okej, eller riktigt bra faktiskt, bortsett fra*n slutet som var lite tramsigt, eller na:, va:ldigt tramsigt. Men a:nda* seva:rd om du fra*gar mig. Men nu blir det mer om mat, fo:r under tiden vi va:ntade pa* filmen ( som bo:rjade 11.30 pa* kva:llen) sa* tog vi en liten fika i form av Roti Bakar och Soya Cincau. Roti Bakar a:r som en vanlig macka med smo:r och na*got som heter Kaya, det a:r en sorts kokos marmelad eller vad man ska kalla det. "coconut jam", men konsistensen a:r som 'lemon curd'. Soya Cincau a:r soyamjo:lk med 'grass jelly' eller 'leaf jelly' gjord pa* en Cincau va:xt. Tyva:rr inget jag fo:ll fo:r. Men efter bion stack vi till en indisk restaurang pa* samma gata som Hartamas Square, da:r vi a*t Tandoori Chicken och Nasi Goreng Ayam (Fried Rice with Chicken), och det var mer i min smak :)


(1. Solaris, 2. 1 Utama, fo:r barnen, 3. 1 Utama, bowling med svenska flaggan, 4. Roti Bakar med Soya Cincau)

(1. 1 Utama, 2.Traditionell malaysisk toalett, finns ibland 'vanliga' att va:lja, men inte alltid, 3. Jag mo:tte Wall-E :D )

(1. Nasi Goreng Ayam, 2 & 3 Tandoori Chicken med medfo:ljande bro:d och sa*serna till det)

Fredagen da:remot ha:nde absolut ingenting. Jag minns faktiskt inte mycket av fredagen alls. Vet att vi spelade Residen Evil 5, och gjorde va*ra egna mackor, och tittade pa* Planet Earth hela kva:llen, men that's pretty much it. Men det var ganska sko:nt det med, har fo:r mig att det regnade hela dagen vilket fall som helst..

Lo:rdagen var en lugn dag det med, gjorde inte sa* mycket under dagen, men sedan kom Jaka och tva* av hans va:nner och ha:ngde lite, tittade lite pa* Planet Earth, da* med innan de stack ner till pool och sauna. Det a:r ganska roligt, jag har ma:rkt att indoneser, och kanske malaysianer med, ofta go:r ett viss ljud na:r de a:r imponerade, eller na:r man ser na*t va:ldigt vackert, ma:rkte det fo:rst pa* Akira och skrattade a*t det na:r han fo:rklarade att alla go:r sa*, men sedan sa*g jag minsann att alla hans va:nner med gjorde det. Det a:r sva*rt att fo:rklara men det la*ter ungefa:r som det klickande ljudet man go:r med tungan mot gummen na:r man skakar pa* huvudet mot na*gon som gjort na*t mindre bra, lite som thy-thy-thy haha, ush vad sva*rt det a:r att fo:rklara vad jag menar, men ja det anva:nds alltsa* helt annorlunda ha:r. Jag tycker i alla fall att det a:r ja:ttelustigt na:r de sitter da:r och thythythy:ar i ko:r. Back to subject, na:r de precis la:mnat kom Deen som ville fira att han fa*tt praktik, sa* vi stack till Hartamas och a*t Satay Ayam. Vid det ha:r laget har ni kanske fo:rsta*tt att Ayam = kyckling. Fira gjorde han, som resten av folket vid Hartamas, med att ro:ka Shish (vattenpipa) men det gjorde inte jag. Ush.

Inga bilder tyva:rr.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Hahaha, jag fattar precis hur du menar med ljudet! Nu sitter jag och gör så hela tiden bara för det! :D

2009-03-31 @ 14:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0