Lata dagar...

Ja Roti blev det minsann, en egen variant med tonfisk, ost, a:gg, och chili. Och lite annat som jag inte minns. Sedan blev det filmkva:ll med Eagle Eye.


(Hemmagjord Roti)

Sedan har det inte ha:nt sa* mycket pa* sistone, att hitta pa* saker kostar ju lite na:r man inte har bil, Deen har varit upptagen och har ka:nt mig en smula lat i va:rmen. Men ja, pa* so:ndagen kom Akiras fo:ra:ldrar hem fra*n deras hus i Shah Alam, da:r de alltid omga*s med Akiras bror och hans familj. De vill att jag kommer med na*gon helg, men na:sta a:r det dags fo:r konsert, sa* det fa*r nog bli na:sta igen. Till mat iga*r blev det lax (vilket a:r ja:ttedyrt ha:r, ma*ste importeras fra*n Japan), Nasi Goreng, lite scrambled eggs och en japansk Miso soppa. Fotade maten sa*klart, och da* blev va:rdparet sugna pa* att sta:lla upp pa* bild de med, sa* att ni vet a:ven de ser ut :) Efter det tittade jag och Akira pa* hans nyinko:pta Planet Earth i Blu-Ray pa* HDTV, och det var na:stan sa att man tappar andan na:r man tittar pa* det. Verkligen en dokumenta:r i min smak! Och mitt i det ringer mamma :D Sa* jag fick prata av mig med mams och mormor i hela 10 minuter, vilket ka:ndes riktigt bra, fo:r hur bra jag a:n har det ha:r sa* saknar jag mina na:ra och ka:ra da:r hemma na*got extremt. Har lovat mamma att komma hem igen i alla fall, inte inom det snaraste, men na*gon ga*ng ;)


(1. Nasi Goreng, 2. Makarna Awangga)

Ma*ndagen (idag) startade segt, var meningen att vi skulle a*ka till BB Plaza (Bukit Bintang Plaza) som a:r lite fa:rggladare och mycket billigare a:n Pavillion. Men det har varit lite fo:r varmt idag, och vi har varit fo:r lata helt enkelt. Men vi ska nog bege oss dit imorgon i alla fall, om inget annat. Sa* ja, vad har jag hittat pa* idag, inte mycket, mest spelat Little Big Planet pa* PS3 (so:taste spelet ever), tittat pa* na:r Akira spelat Street Fighter 4, a:tit Okonomiyaki.. That's pretty much it. Fast Akiras pappa a*kte till Indonesien idag och a:r borta 2 veckor, och sedan na:r han kommer hem a*ker mamman till Korea, exakt samtidigt, olika flygplatser bara. Innan han a*kte bera:ttade han om deras katt de hade fo:r na*gra a*r sedan. De brukade ha henne ute pa* balkongen, i ett koppel som jag sett fortfarande ha:nger kvar. Sa* jag fra*gade vad som han:de med katten eftersom den inte a:r kvar. Da* bera:ttade han om en dag hahn kom hem ifra*n jobb och hade parkerat bilen och gick mot inga*ngen na:r han ser en mindre folkmassa utafo:r. Han blir nyfiken och ga*r fram, och inser att de sta*r o:ver hans katt, som alltsa* fallit ner fra*n balkongen under tiden, och ja avlidit ganska direkt. Om jag inte na:mnt att de bor pa* artonde va*ningen sa* vet ni nu i alla fall. Anledningen la:r vara att Akira glo:mt balkongdo:rren o;ppen, och den nyfikna katten har forso:kt att hoppa o:ver till grannen men misslyckats. Det har i alla fall fa*tt mig att sluta luta mig allt fo:r la*ngt o:ver ra:cket i alla fall..


(1. Okonomiyaki, 2. Utsikt fra*n 18nde va*ningen, 3. Kattkopplet, numera tomt)

Sa* ja, inte mycket att bera:tta, men imorgon blir det nog BB Plaza, som sagt. Da* ska jag nog passa pa* att klippa mig med sa* fa*r vi se hur det ga*r. Och la:gga upp mer bilder pa* KL, och fa:rre pa* mat :)

A*ter till spelandet denna lata dag da*...


Kommentarer
Postat av: Ellie

"Kattkopplet, numera tomt"



Haha skrattade jättemycket åt det. Rolig bild. (Och ja, lite tagisk faktiskt ändå)

2009-03-23 @ 18:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0