Raffles, mer god mat och E3

Hej ka:ra bloggsiblogg, dags fo:r ny uppdatering :)

Iga*r blev det ett beso:k pa* min framtida skola ha:r i KL, na:mligen Raffles International College (fo:r er jag inte bera:ttat det fo:r tidigare, surprise!). Skulle fixa med student visum sa* att jag inte beho:ver a*ka o:ver till Singapore i veckan fo:r att forla:nga mitt visum. Inte fo:r att jag har na*got emot Singapore, ka:nner bara att jag hellre sparar de pengarna nu och a*ker o:ver senare kanske :) Men ja, varmt som satan var det sa* vi tog en taxi till skolan, traskade in och fixade saker na:r det uppta:cktes att de inte inte trodde att staten deras government skulle godka:nna min resefo:rsa:kring och da:rfo:r fick jag ko:pa skolans egna fo:rsa:kring ett a*r frama*t, och som tur a:r var den ganska billig sa* varfo:r tjafta mer om det. Varm och svettig fick man ga* till Ampang Park och ta ut pengar, vilket var bra a:nda fo:r nu vet jag hur jag tar mig fra*n monorail till skolan i alla fall. Sedan fick man traska tillbaka, ta en paus fo:r att se presentabel ut igen, och sedan fixa det sista pa* skolan. Nu blev det plo:tsligt molnigt efter va:rmen, men jag tog bilder :)


(Raffles, utifra*n)


(1. Entr'en, 2. Utanfo:r kafeterian, 3. Tra:d, haha, 4. Innuti skolan)


(1, 2 & 3. Eleverna i grafiska hade varit med i Puma ta:vling, resultaten och annan konst fanns att beska*da lite ha:r och var, speciellt i entr'en, 4. Varenda unge har sin Mac med sig, rikemansskola much?)


(Na:ra och bra till KLCC och monorail)

Efter det blev det lunchdags pa* Nando's, va:ldigt spicy peri-peri kyckling, Portugal-style. Mycket gott.


(1. Inne pa* Nando's, 2. Het kyckling)

Sedan blev det filmdags pa KLCC, Terminator Salvation. Inte lika kallt den ha:r ga*ngen tack och lov. Efter det satt vi i parken en stund och da* kom plo:tsligt regnet na:r det var middagsdags sa* vi begas oss mot Pavillion. Da:r blev det mer kyckling, den ha:r ga*ngen i curry med ris och indiska chips pa* Old Town. Efter det blev det halvkokta a:gg pa* toast, varsa*god och fryn pa* na:san men fo:r min a:r det en ny favorit. Hade dock smakat godare om inte na*gon spillt ut hela pepparkaret o:ver den ena, haha.


(1. Kyckling i curry, 2. Olyckan, steg fo:r steg)

Det blev dags att bege sig hema*t info:r en la*ng natt men livesa:ndt E3. Fo:r er som inte vet sa* sta*r det fo:r "Electronic Entertainment Expo" och a:r va:rldens sto:rsta TV- och datorspelsma:ssa som ha*lls i Los Angeles. Iga*r var det Microsoft med Xbox, Electronic Arts och Ubisoft, och jag gav upp ganska tidigt efter Xbox. Men ikva:ll ska jag ner och ko:pa energidrink, fo:r det a:r dags fo:r Sony, alltsa* playstation, min kopp te :) Vi fa*r se hur la:nge jag klarar mig, fa*r ladda upp med en god middag snart, pusshaj!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det ser fint ut i skolan :D hoppas du hittar många nya kompisar hihi :D

2009-06-10 @ 19:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0