Fin-fin fredag

Hej allihopa, just nu sitter jag och dricker gro:nt te, asiatiskt va:rre, med smak av frukt och bar fra*n skogen, mysigt va:rre.  Fast troligtvis inte en asiatisk skog da* den verkar inneha*lla citron, hallon och svartvinba:r.

Annars inte mycket, varit en liten mysdag hemma idag, helg och allt. Fa*tt en liten fredagspresent, ett japanskt ps3-spel som heter Gomibako, eller Trash Panic pa* engelska. Varning, VA:LDIGT beroendeframkallande! Annars ja:ttetrevligt, man ska fylla en soptunna med en massa saker beroende pa* vilken niva* man spelar pa*. Man kan hitta allt fra*n en rosa telefon till en oljetank, gitarr, madrass, basebolltra, eld och vatten, hundkoja, eller varfo:r inte en atombomb mitt i allt? Varje niva* har sitt eget tema, och a:n sa* la:nge har jag bara kommit till trean. Himla sva*rt faktiskt, men inte mindre kul fo:r det. Ida rekommenderar :)

Annars har det varit en lugn vecka sedan sist, har blivit na*gra beso:k pa* IKEA, fixat sista sakerna info:r inflyttningen pa* so:ndag. Sa* imorgon a:r det packa, packa och packa som ga:ller. Det jag fa*r plats med i resva:skan fa*r transporteras dit med bil pa* so:ndag na:r makarna Awangga kommer hem fra*n Shah Alam, resten kan jag nog ba:ra dit pa* egen hand. Ga*r na:stan snabbare a:n bil i vilket fall som helst. Fo:rresten a:r gurkorna lika sna:lla pa* andra omra*det med, de kanske kan hja:lpa mig att ba:ra om jag ber sna:llt haha.

CSN a:r fixat, gick himla sma:rtfritt trots allt jag ho:rt (peppar peppar...) Och nu va:ntar jag bara pa lite money sa* att jag kan betala skolavgiften, yaay! Haha. Har ocksa* haft ett antal deppstunder i veckan da* jag plo:tsligt nu kommit pa* hur la*ngt borta jag a:r fra*n min familj och va:nner. Saknar er alla ja:ttemycket. Ka:nns i alla fall sko:nt att man kan ho:ra av er ibland ba*de genom internet och telefon ibland. Annat ga:ller Wiggo, honom a:r det na:stan sva*rast att sakna fo:r da:r kan man inte go:ra sa* mycket a*t saken. Men mamma du fa*r pussa Wiggo fra*n mig.

Na:, inget deppande nu, det a:r ju fredag fo:r tusan. Fa*r a*terga* till mitt Trash Panic, eller varfo:r inte en liten filmkva:ll. Vi fa*r se, trevlig helg pa* er allihopa, och hoppas ni fa*r ba:ttre va:der snart :)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Får du presenter bara sådär? :o från ingenstans? :O FUSK!

2009-06-14 @ 18:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0