A:ntligen regn!

Gosh gosh gosh, kan helt a:rligt sa:ga att jag nog aldrig blivit lika glad fo:r regn som jag blev idag.
Na*got jag tidigare trott varit ta:t dimma i Kuala Lumpur har visat sig vara na*got helt annat, vilket jag kanske kunnat ra:kna ut om jag vetat att dimma helt enkelt inte fo:rekommer ha:r (bortsett fra*n Genting Highlands). Vad jag trott varit sna:ll liten dimma har alltsa* visat sig vara ro:k och dis fra*n skogsbra:nder som pa*gar i norra Indonesien just nu. Ro:ken tar sig o:ver havet och in o:ver landet ha:r och i Thailand, och resultatet blir rinnande eller ta:ppt na:sa, och att springa omkring och nysa hela tiden, svidande o:gon och en ja:kla va:rme. Sja:lvklart unviker jag den elaka dimman eftersom den inte a:r allt fo:r bra fo:r ha:lsan och inte luktar den gott heller, typ som aska och kol. Har tur att det inte blir som 2005 da* skogsbra:nderna i Indonesien och dimman var sa* extrem att varenda ma:nniska fick ba:ra sa*dana SARS-masker fo:r att ens kunna ga* ut. A:ven inomhus dock, inte en enda elev pa* skolorna i KL var utan sin ka:ra lilla mask. OSom sagt. nu a:r det ju inte sa* allvarligt, men VA:LDIGT irriterande na:r man har huvudva:rk och tror man ha*ller pa* att bli sjuk na:r det egentligen a:r en indonesisk skogsbrand som spelar spel med en.

Men som sagt, regnade a:ntligen idag, och regnade la:nge och ha*rt med fo:r den delen till min och das Awanggas  fo:rtjusning. Den tjocka dimman blev man dock inte av med helt, men den har la:ttat fo:r tillfa:llet och man fa*r va:l vara glad sa* la:nge det varar.

Annars inte mycket, varit pa* IKEA idag, annars ha*llt mig inomhus. Pa* so:ndag flyttar jag o:ver till den andra la:genheten, sa* fa*r bo:rja packa ner ite redan nu, lika bra.
Fast fo:rst ska jag spela tv-spel haha.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Skönt med regn, tänk på det nu när det snart blir typ 40 grader!

2009-06-14 @ 18:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0