mest W

Här sitter jag i skolan på en måndag och får feedback på mina projekt av läraren i 'Design investigation and culture', och det låter ganska lovande :) Gott. Men just nu sitter vi och glor på bilder från graffitidagen som jag redan sett, så jag passar på att blogga lite eftersom att jag kommer vara busy-busy ganska mycet nu framöver..

Idag blir det bank (fått mina CSN pengar), kliniken för Akiras medicin, sedan julklapps-shopping och göra färdigt en massa projekt. Imorgon blir det fler projekt, skola och julklapps-shopping, och på onsdag har jag min intervju som kommer dyka upp i sydsvenskan tror jag :) skoj. Jag har lovat att nämna Sofie så det ska jag göra, haha! Ta med en bild att sitta och hålla i knät eller nåt! :P

En otroligt intressant sak jag upptäckte på väg till skolan idag var att typ 90-95% av nummerplåtarna på både bilarna och motercyklarna här i KL börjar på W. Gärna WR- WP- WS- och WQ-. I Malaysia ser nummerskyltarna antingen ut som hemma i Sverige, alltså 3 bokstäver + 3 siffror, eller så lägger de till en siffra på slutet, alltså 3 + 4. Men oftast börjar de med W, inte alla, men jag överdriver inte när jag säger minst 90%. Förutom taxibilarna som nog 100% börjar med HW-, och ja jag tror det är 100%, säkert en regel eller nåt.

Mycket intressant och inte alls onödigt att veta :)

Och nu snöar det i Malmö, härligt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0