Shah Alam och en dator-fri vecka

Sa*ja, nuuuu fick jag lite tillga*ng till dator + internet!
Anledningen till att jag inte haft mo:jlighet att skriva tidigare a:r ba*de att internetet ha:r har klyddat, och sa* har Akira haft mycket med jobb. Men nu sa* :)

Helgen var ja:ttetrevlig, Shah Alam,(som ligger cirka en timme fra*n KL) var va:ldigt fint, men va:ldigt, va:ldigt, va:ldigt varmt! Sa* det ga:llde att ha*lla sig inomhus, vilket vi lyckades med fram tills so:ndagen. Fick tra:ffat Akiras bror med familj, en extremt trevlig och utta*triktad malaysisk fru och den mest underha*llande tva*aringen na*gonsin. Sa* jag blev inte uttra*kad precis.


(Gatan huset ligger pa* i Shah Alam)

(1. Mangotra:d i tra:dga*rden, 2 & 3, Banantra:d, med andra va:xter, 4. Uppfarten)


(Fanns en massa sma* fonta:ner utspridda)

(Tog inte sa* ma*nga bilder inomhus, men ha:r a:r 2, uppma:rksamma ka:nguru-pla:den)

Pa* lo:rdagen firades sonen, Iman, pa* Kentucky Fried Chicken pa* ko:pcentrat Subang Parade. MASSOR med barn, och MASSOR med ballonger! Och det roliga var att de var sla:kt allihopa! Sa*g mer ut som ett helt dagis var samlat. Kalaset varade i 4 timmar, men jag och Akira gick och tittade runt i affa:rerna ett tag, vilket var ett bra sa:tt att ga* av sig all KFC-kyckling man lyckats trycka i sig...


(1. Fo:delsedagskalas pa* KFC, 2, 3 & 4, Iman blir uppvaktad med ta*rta och maskot)

Pa* so:ndagen vaknade vi tidigt fo:r att ga* pa* traditionell malaysisk so:ndagsmarknad. Var tvungna att ga* tidigt fo:r att de sta:nger redan vid 11, fo:r sedan blir det alldeles fo:r varmt att ga* omkring da:r. Men ska jag vara a:rlig sa* tyckte jag redan att det var fo:r varmt, och ho:ll mig vid skugga varje chans jag fickl! Maten var mycket god, blev Nasi Lemak (surprise!) och det var intressant att titta runt pa* all annan traditionell mat. Fo:raldrarna shoppade loss ungefa:r en timme, och sedan begav vi oss tillbaka till huset. Blev en tupplur fo:r min del, och sedan var det plo:tsligt dags att a*terva:nda till KL. Men jag han fota lite, och precis na:r vi hunnit sa:tta oss i bilen sa* bgo:rjade lite duggande regn uppgradera sig till o:sregn inom minuter. Sa* ha*rt att man knappt kunde se tre bilar framfo:r sig, sa* bilar som vanligtvis ko:r i 70-80 km/h var plo:tsligt nere i 40.


(1 & 2, Sva*rt att fa* med hur enorm marknaden a:r, 3 & 4, Traditionell mat och annat a:tbart)

(1. Grillad get na*gon? 2. Nasi Lemak, yum)

Pa* va:gen hem beso:kte vi snabbt Sunway Pyramid, Subang brevid Shah Alam, na*got jag varit nyfiken pa* eftersom att Deen alltid pratar om det. Va:ldigt pampigt utifra*n, lite egyptiskt tema, och alldeles ungdomligt och fa:rgglatt innuti. Da:r fick jag testa pa* Baskin Robbins, vilket i princip a:r Ben & Jerrys tvilling, fast utspridd i andra la:nder. Na:r jag inte visste vad Baskin Robbins var skrattade Akira av fo:rva*ning, men na:r inte han visste vad Ben & Jerry var sa* reagerade jag likadant. Sedan blev det la*nga diskussioner om de ba*da glass-sorterna, och slutade med att googla dem na:r vi kom hem fo:r att se var i va:rlden man kunde hitta dem. Tog tyva:rr inga bilder innifra*n, men tog na*gra utifra*n i farten :)



Annars har veckan varit lugn, Akira har ju som sagt haft mycket med jobb, Deen har haft mycket med jobb, och jag har fa*tt underha*olla mig pa* olika ha*ll i la:genheten vilket inte varit sa* hemskt sva*rt . Fast jag har fa*tt komma ut lite, i tisdags begav vi oss mot Hartamas och fick jag testa pa* min fo:rsta Laksa, vilket a:r ett ma*ste! Den ha:r ga*ngen inte pa* torget utan ett kaf'e la:ngst gatan. Blev med curry-smak, och det var nog ett va:ldgt bra val fo:r det var sa* gott att jag nog blir tvungen att va:lja det na:sta ga*ng med! Men jag fick smaka en till version av Nasi Lemak med, Akiras val. Sedan gick vi runt lite vid Hartamas sma* affa:rer medans regnet o:ste ner igen. Akira ko:pte na*gra "pirat" filmer som sedan blev kva:llens underha*llning. Ga*rdagen sa*g liknande ut, blev Hartamas Square, da:r vi a*t Rojak Penang och den bero:mda va*fflan! Sedan tittade vi runt i affa:rerna a:n en ga*ng, och sedan hem och filmkva:ll.


(1. Curry Laksa, 2. Nasi Lemak, 3. Rojak Penang, va*ffla i bakgrunden)

Och idag har det heller inte ha:nt na*t speciellt, Akiras va:n/film och spelfo:rsa:ljare, Ben, kom pa* beso:k eftersom han bo:rjat hyra ut Blu-Ray filmer, vilket kan spelas pa* PS3, sa* om en stund blir det lite filmdags igen, Fo:rtrollad och Transformers pa* blu-ray. Sedan fa*r vi se, imorgon ska jag a:ntligen till ambassaden i alla fall, sa* det blir tidig morgon eftersom att vi ska a*ka med Nelly som la:mnar la:genheten vid 08.00. Sa* det blir en ute-dag hela dagen, abassaden, KLCC och bio pa* Pavillion va:ntar.

Sedan dro:jer det fo:rhoppningsvis inte lika la:nge tills jag skriver igen :)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vad roligt du verkar ha haft i Shah Alam :) Jag älskar mangoträdet :D Kan du inte ta med ett sånt hem? Haha :) Och bilder på massa god mat som vanligt, blir lika hungrig varje gång :D

2009-04-16 @ 15:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0