Torsdagen da* man bra:nde kalorier med fo:nstershopping

Jag fick minsann en liten stund o:ver att skriva blogg idag a:nda*, sa* da* passar jag pa* :)

Har varit ute hela dagen idag och a:r sa* tro:tt i benen just nu. Skinande sol och varmt har det varit, tur att sto:rre delen av tiden spenderas inomhus, annars hade det blivit alldeles fo:r jobbigt. Har bra:nnt en massa kalorier i alla fall av allt trampandes.

Dagen bo:rjade med att vi tog en taxi in till KLCC, fo:r i ett av husen alldeles intill ligger Svenska Ambassaden. Sa* jag gick in, tog hissen upp till sja:tte va*ningen och plingade pa* en liten ringklocka innan jag kunde ga* in, av sa:kerhetsska:l antar jag. Kommer in, ser en liten malaysisk kvinna sitta pa* andra sidan glasrutan. Hon sa:ger 'Good day, how can i help you?', och jag hinner rabbla ihop na*got om ko:rkort och hon svarar snabbt att man bara kan fa* personlig hja:lp under speciella tider, alltsa* mellan 9.30 - 11.30. Klockan var 12 na:r jag kom dit. Sa* det var bara att tacka fo:r det och ga* ut igen. Sa* jag fa*r alltsa* a*ka in igen a:nnu tidigare, men det a:r ju inte precis sa* att jag inte kommer att fa* tid kan man ju sa:ga.


(Bevis att jag varit pa* svenska ambassaden, haha, patriotiskt va:rre)

Sa* nemas problemas. Ista:llet gick dagen a*t att kolla igenom alla va*ningarna i KLCC, shoppingmall som sitter ihop med Petronas Towers. Inte sa* mycket att bera:tta om det, utom att det a:r va:ldigt, va:ldigt, va:ldigt stort och fancy. Har ju varit da:r innan, da:r a:r ja:ttefint och fra:scht, men ingen shopping fo:r min del. Jag tog lite bilder i alla fall.


(Petronas Twin Towers, med toppen av KLCC framfo:r)

(1, 2 & 3. Sva*rt att fa* med va*ningarna i mitten av byggnaden, 4. Harrods, yay!)

(O:verblick fra*n o:versta va*ningen)

(Fler vinklar, la:ttare att se hur stort det a:r och hur ma*nga olika delar det finns)

(Utsikt fra*n KLCC mot parken utanfo:r)

Efter det tog vi en promenad mot Pavillion. Da:r blev det lunch och a:nnu mer fo:nstershoppande. Sta:llde upp pa* en intervju och lite bilder a*t en tjej som studerade Fasion Design pa* Raffles International College (som jag sto:tt pa* under mina desperata jobbso:kningar pa* internet). Hon skra:mde mig lite fo:rst na:r hon och tva* va:nner poppade upp fra*n sitt spanigssta:lle bakom en pelare och sa 'Hi, I love what you're wearing!' vilket a:r VA:LDIGT ovanligt ha:r i landet som saknar social spontanitet, men att hon var kines fo:rklarar ju det.. Sa* ja, hon fra*gade om jag ville sta:lla upp pa* intervju, och jag hada ju inte mycket ba:ttre fo:r mig (och ka:nde mig en smula smickrad) sa* jag slog pa* ett stort leende och svarade sa* gott jag kunde. Hon fra*gade var jag kom ifra*n, vad jag hette, vart jag ko:pt varje plagg osv. Hon var speciellt imponerad av min va:ska (H&M) och ha*rband, haha. Eller snarare sa:ttet jag bar det pa*. Sedan fra*gade hon nervo:st om de kunde fa* ta na*gra snapshots, och verkade na:stan fo:rva*nad och o:verlycklig na:r jag sa 'of course' (hon har nog fa*tt ma*nga nej tidigare). Sa* ja, det tog en 3-4 bilder, och sedan en close-up pa* friss och smink. Sedan fra*gade hon om killen som stod en meter ifra*n var min va:n (Akira), och sa* fra*gade hon om de kunde fa* go:ra samma sak med honom. Han skulle sa:kert sa:ga nej sa* jag han svara 'he's all yours :D Da:r verkade de mest imponerade av hans plugs i o:ronen och att vi ba*da bar bandtro:jor. Ska fa* bilderna skickade till min e-mail, sa* jag fa*r la:gga upp dem senare.


(Pa* Pavillion passade man pa* att kla:mma i sig en japansk cream puff)

Efter Pavillion fortsatte vi mot Low Yat Plaza, ett helt mall med enbart IT och teknologi. Datorer, datorer, datorer, ta:nk pa* ett ma:rke eller modell, vilket som helst, de har det. Har aldrig sett sa* ma*nga datorer pa* en och samma plats i hela mitt liv, eller sa* ma*nga olike affa:rer med teknologi samlade i ett ko:pcentra eller na*gon annanstans. Det var o:verva:ldigande, det ga*r inte ens att visa pa* bild, men jag fo:rso:kte sa* gott jag kunde. Da:r kikade vi i na*gra affa:rer, men har man sett 3-4 sa* ka:nns det som man sett det mesta fo:r min del, jag ville vidare till BB Plaza. Men fotade gjorde jag, Lucas hade nog kunnat spendera en hel dag da:r inne, 45 minuter ra:ckte fo:r mig.


(1 & 2. Low Yat, grodperspektiv, 3. Fa*gelperspektiv)

(1. Utsikt, o:verts va*ningen, 2. Kolla in munkarna som shoppade kameror! Klart va:rt en sneaky-shot)

Pa* BB Plaza blev det mer fo:nstershopping och lite fika, men jag fick det a:nnu mer bekra:ftat varfo:r man kallar dudesen fo:r det svaga ko:net, fo:r Akiras ben bo:rjade ge upp och jag ka:nde inte fo:r att ga* omkring da:r sja:lv, ba*de fo:r att jag inte blir lika road, och fo:r att fra:mmande killar ha:lsar lite sa*da:r obehagligt haha. Na:da, men utan sa:llskap blir allt lite mindre roligt, sa* jag tittade omkring i en halvtimme kanske sedan ha:ngde Akira pa* en timme tills det blev dags att a*ka hem. A:ven jag ka:nner av sma:rtan i benen, jag kan dock ignorera det fo:r att fa* spendera min tid pa* BB Plaza. Sa* det blev ingen bio, blir filmkva:ll ista:llet, och det a:r lika trevligt fo:r min del det med. Imorgon Shah Alam fram tills so:ndag, sedan blir det en ny vecka av jobbso:kande och dylikt, fo:rhoppningsvis inte riktigt lika deprimerande :)

Trevlig helg da:r hemma, och glad pa*sk :D

Kommentarer
Postat av: Ellie

Shit duuu :D Vilka köpcenter. Så ser inte Entré ut ens :o Haha, men det låter fint :D Lycka till med jobbsökandet nästa vecka, ska hålla alla tummar :D Hoppas vi hörs snart igen, saknar dig mucho :)

2009-04-13 @ 01:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0