Too much of the good stuff...

Idag har jag a:tit alldeles fo:r mycket Satay och nu ma*r jag illa.. Inte kul.

Fick testat na*gra nya smaker idag i alla fall.

Vad Akiras pappa besta:llde in var:
+ Beef, no:tko:tt som vanligt.
+ Fisk, som smakade lite citrus-aktigt, men mycket god faktiskt.
+ Kidney/Liver, alltsa* halva var njure, halva lever (organet da*, hahah). :P
+ Tripe, MHHHMMM jag a*t ko-mage! Och det var hemskt gott faktiskt, sma:lte i munnen!
+  Antilop... Japp,  antilop av alla djur. Gott var det i alla fall, mycket gott :)

Men om jag ska vara a:rlig sa* var det magen som smakade ba:st, a:ven om jag frynte pa* na:san na:r jag fo:rst tittade pa* dem, eller ens ho:rde namnet. Tripe.. Smakar inte som det la*ter i alla fall. Pappa, du hade nog gillat det :)



Fo:r o:vrigt sa* kommer jag ju inte ha na*t internet i helgen i Shah Alam, sa* detta kanske blir veckans sista inla:gg om jag inte fa*r tid eller inspiration imorgon. Men misstro:sta ej, jag kommer tillbaka.

Annars da*... Hittade en o:dla i ko:ket, mysigt va:rre :P Eftersom familjen har tva* la*tsas hummrar eller dylikt uppha:ngda pa* va:ggen sa* ta:nkte jag att kanske denna med var en liten prydnadssak. Den sa*g lite blek ut fo:r att vara riktig, sa* jag ropar till Akira, 'har ni prydnadso:dlor i ko:ket?'. 'Touch it' ropar han tillbaka, och vad go:r jag om inte petar pa* svansen sa* den far iva:g och go:mmer sig bakom den ena hummern. Och sedan tva:ttade jag mina ha:nder la:nge och va:l, ma*nga ga*nger om. Men innan dess fotograferade jag den lille beso:karen.



Sa* ja, o:nska mig lycka till pa* ambassaden imorgon.
I'll be back :)

Kommentarer
Postat av: Ellie

Haha, sööt ödla ändå :D I like! Maten såg mums ut, men komage, jag är fortfarande skeptisk! Haha, lycka till imorgon! :)

2009-04-08 @ 20:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0