A:ntligen en liten bloggstund

Hej ka:ra va:nner, nu a:r jag tillbaka :)

Visade sig att det inte var internet, utan datorn det var fel pa*, sa* jag, Akira och Jaka begav oss till Lowyat i tisdags fo:r att la:mna in datorn, och fick tillbaka den i fo:rrga*r. Men ja, ingen dator, inget internet. Nu har jag en stund o:ver att uppdatera er i alla fall, men eftersom att datorn a:ven a:r Akiras jobb sa* vet jag att han har va:ldigt myckedt jobb framfo:r sig nu na:r han inte kunnat anva:nda den pa* 10 dagar. Men ja, jag skriver sa* fort jag kan :)

(OBS inga bilder i detta inla:gg, ma*ste fixa till datorn lite innan jag kan la:gga o:ver dem)

Ja, veckan da*, var lite sjuker fo:rra helgen, sa* det hande inte sa* mycket spa:nnande da:r. Ma*ndags a*kte jag in till ambassaden IGEN och blev hemskickad IGEN pga da*lig information om ni fra*gar mig. Fick beso:kstiderna sist, men visade sig att de inte ga:ller ma*ndagar och fredagar. Sa* jag har lagt ko:rkortet pa* hyllan litegrann nu om jag ska vara a:rlig, det kan va:nta ett tag till tills jag ka:nner fo:r det.. Men dagen blev inte helt bortkastad, vi stack vidare till KLCC da:r jag beso:kte en VIP toalett fo:r fo:rsta ga*ngen, endast 2 ringgit :D Innebar lite fra:schare toaletter, en butler och lite fina handkra:mer och parfymer efter toalettbeso:ket. Inte fo:r att jag a:r sa* kra:sen, men det var kul att testa pa*. Efter det blev det Central Market, sta:llet fo:r alla traditionella malaysiska souvenirer (och kinesiska om man vill det). Sa* da:r blev det lite fika och sedan shoppade jag loss en stund :)

Tisdags bevav vi oss som sagt till Lowyat med Jaka fo:r att la:mna in datorn och fa* den uppgraderad och fixad och allt det jag inte fo:rsta*r mig pa*. Efter det stack vi till den da:r lilla indonesiska ko:ksrestaurangen jag pratat om vid na*got tidigare tillfa:lle, och da:r fick jag testa pa* Pecel Ayam, som var va:ldigt va:ldigt va:ldigt spicy! Men ochsa* va:ldigt gott sa* klart :)

Pa* onsdagen blev jag lite sjuker igen, och det ho:ll i sig pa* torsdagen med. Sa* inte mycket att bera:tta om de 2 dagarna..

Pa* fredagen gick vi ner fo:r att ta en taxi till Lowyat fo:r att ha:mta datorn, men na:r vi stod da:r och va:ntade kom Akiras granne, Alif, men sin bror, Hafeez, i sin bil och skulle a:ven de till Lowyat. Ett trevligt sammantra:ffande som betydde att vi fick skjuts dit och slapp ka*nka pa* en stor dator i taxin. Alif skulle sa:lja sin dator fo:r att ko:pa sig en laptop, han a:r tydligen modell/musiker/ska*despelare (en mycket skrytsam sa*dan) och beho:ver en laptop na:r han reser runt. Sa* ja, na:r vi fa*tt datorn var det himla brott att komma hem fo:r Alifs band (med en granne till, Joe, som jag tra:ffat tidigare)  skulle spela pa* Ed Hardys launching party pa* KLCC da:r vi blev medbjudna. Tyckte det la:t ganska ha:ftigt, men det var det tyva:rr inte. En massa missfo:rsta*nd och det blev ingen spelning, bara lite italiensk techno musik i bakgrunden. Men jag och Akira underho:ll oss med att titta pa* folk och sedan ga* och a:ta ista:llet. Sedan blev vi medbjudna pa* fest hemma hos Alif vid midnatt, vilket var sna:llt, men vi begav oss hema*t ista:llet.

Iga*r, lo:rdag, var en riktig ute-dag. Eftersom Akira kommer att vara busy-busy i veckan sa* kommer jag att ha*lla mig mycket inomhus, och da* fick han da*ligt samvete och tyckte att vi skulle ha en riktig ute-dag fo:rst. Det blev en riktigt riktigt god Peking Anka pa* Pavillion, och da* menar jag riktigt riktigt riktigt god! Endast 8-9 ringgit, alltsa* ca 20 kr. Det hade inte suttit fel en ga*ng i veckan :) Vi fo:nstershoppade pa* Pavillion ett tag, och sedan en stund pa* Lowyat igen, tog en promenad mot KLCC, och sa* hade vi precis kommit till BB PLaza na:r Jaka ringde och sa att han och hans va:n Isa skulle pa* bio pa* 1 Utama lite senare. Sa* vi stack till Berjaya Times Square, a:nnu ett ENORMT mall jag inte varit pa* tidigare, och da:r kollade vi runt tills Jaka kom och ha:mtade upp oss. Fo:rsta pratstunden med en tjej sedan jag kom hit, sa* det var trevligt det med. A:ven fo:rsta ga*ngen jag frack Root Beer Float (Root Beer med glass) vilket var mycket godare a:n jag fo:rva:ntat mig. Sedan blav det bio da*, Fast and Furious, som inte var lika bra, men dagen var inte mindre trevlig fo:r det. Mycket motion och o:mma fo:tter, men trevligt sa:llskap och sa* min ka:ra peking anka :)

Idag, so:ndag, har jag inga planer. Men det a:r sko:nt det med. Fast jag bo:rjar ka:nna lite a*tra* fo:r Nasi Lemak, det var ett tag sedan nu. Sa* nu ska jag nog bege mig ner mot Caf'e Aroma, men jag la:gger upp bilder och skriver mer sa* fort jag kan :) 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Skönt att se att du är tillbaka :D Hoppas du lyckas underhålla dig ändå trots att Akira måste jobba massa :)

2009-04-26 @ 13:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0